Trzeba mieć elektryczne fotele i chyba inne lusterka.
Obudowa lusterka zewnętrznego
Zwiń
X
-
Obudowa lusterka zewnętrznego
Witam serdecznie Wszystkich Użytkowników,
wczoraj dostałem strzał w lewe lusterko. Stałem w korku, a kierowca jadący z naprzeciwka omijając dziurę zrobił taki łuk, że zahaczył swoim lusterkiem kierowcy o moje. U mnie wyskoczyło szkło, ale na szczęście przytrzymał je w powietrzu kabel, popękała również lakierowana obudowa. Zastanawia mnie, czy lusterko jest rozbieralne, tzn. czy można wymienić w nim samą obudową, a jeśli tak to jak to zrobić. Widziałem jedynie na dole dwie śrubki, które można odkręcić, ale jest tam dodatkowo jakiś kołek. Poza tym jak najlepiej zdemontować szkło, które trzyma się na zaczepach, bo chciałbym się dostać do "wnętrza" lustra?
Pozdrawiam,
Marcin82
Silnik: 1.4 BCA 75KM MY04
Auto: Octavia I, 2004
Moc/Moment: 75KM @0Nm
Lokalizacja: Gdańsk, pomorskie
-
-
Obudowa lusterka jest wymienna.Jeśli "czarna część"jest cała ,musisz zaopatrzyć się tylko w lakierowaną obudowę.Pewnie łatwo nie będzie,bo jeśli komuś złamało się mocowanie,to obudowa też jest w strzępach.Ale popytać można.Jak sam napisałeś,szkło jest mocowane na zaczepach,trzeba je po prostu wypiąć z nich,używając niewielkiej siły.Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.
Komentarz
-
-
Hmm,
ja miałem kiedyś podobny problem - tzn pęknięty element lakierowany.
Z tego co pamiętam to najpierw wyjąłem szkło - lusterko przesunąłem elektrycznie tak by pokazywało jak najwięcej samochodu a potem podważyłem od zewnętrznej strony i szkło zeszło.
Następnie odkręciłem silniczek, służący do regulacji położenia lusterka (- tutaj też miałem problem bo spadła mi z tego silniczka poprzeczka i tym g... się męczyłem najwięcej, żeby zamontować ją z powrotem - w końcu udało się jakoś na wcisk).
Po tej operacji zdaje się, że lakierowana część zeszła już bez problemu - jest ona raczej wciskana na czarny element. Musisz tylko podważyć od spodu w okolicach zawiasu odpowiedzialnego za składanie / rozkładanie lusterka i powinno zejść. U mnie co prawda pęknięcie było na części lakierowanej więc mogłem ją zdjąć lekko naginając, pęknięte miałem również kołki mocujące. Nie mniej wszystko udało się dokleić na kropelkę i bangla.
Może uda mi się odnaleźć jakieś zdjęcia z moich uszkodzeń wtedy zerknę i coś podeślę.
PozdrawiamJest:
O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
Była:
O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
O1 1998, 1.6 AEE + LPG
Komentarz
-
-
Dzisiaj ktos podawal ten link pomocny przy grzebaniu, przy lusterku: http://skodaczesci.pl/porady/skoda/Ogolne/64 .PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex
Komentarz
-
-
Jest:
O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
Była:
O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
O1 1998, 1.6 AEE + LPG
Komentarz
-
-
obudowa w zamienniku kosztuje kilkadziesiąt zł.
wyciągasz szkiełko, tak w poradniku wyżej, kapa lusterka jest przykręcona na 2 śruby typu torx ( nie pamiętam jaki rozmiar ), odkręcasz ja, przykładasz nieco siły żeby wyczepić kapę z zatrzasków. jak wyjmiesz szkiełko będziesz je wszystkie widział, generalnie ciągnij w górę 8)
Komentarz
-
Komentarz