Obudowa lusterka zewnętrznego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawel-srebro
    Classic
    • 2011
    • 1

    Obudowa lusterka zewnętrznego

    Trzeba mieć elektryczne fotele i chyba inne lusterka.
  • marcin82
    Classic
    • 2010
    • 2

    #2
    Obudowa lusterka zewnętrznego

    Witam serdecznie Wszystkich Użytkowników,

    wczoraj dostałem strzał w lewe lusterko. Stałem w korku, a kierowca jadący z naprzeciwka omijając dziurę zrobił taki łuk, że zahaczył swoim lusterkiem kierowcy o moje. U mnie wyskoczyło szkło, ale na szczęście przytrzymał je w powietrzu kabel, popękała również lakierowana obudowa. Zastanawia mnie, czy lusterko jest rozbieralne, tzn. czy można wymienić w nim samą obudową, a jeśli tak to jak to zrobić. Widziałem jedynie na dole dwie śrubki, które można odkręcić, ale jest tam dodatkowo jakiś kołek. Poza tym jak najlepiej zdemontować szkło, które trzyma się na zaczepach, bo chciałbym się dostać do "wnętrza" lustra?

    Pozdrawiam,

    Marcin82

    Silnik: 1.4 BCA 75KM MY04
    Auto: Octavia I, 2004
    Moc/Moment: 75KM @0Nm
    Lokalizacja: Gdańsk, pomorskie

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Obudowa lusterka jest wymienna.Jeśli "czarna część"jest cała ,musisz zaopatrzyć się tylko w lakierowaną obudowę.Pewnie łatwo nie będzie,bo jeśli komuś złamało się mocowanie,to obudowa też jest w strzępach.Ale popytać można.Jak sam napisałeś,szkło jest mocowane na zaczepach,trzeba je po prostu wypiąć z nich,używając niewielkiej siły.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • marcin82
        Classic
        • 2010
        • 2

        #4
        A znasz dokładną procedurę zdejmowania obudowy?

        Komentarz

        • jimw
          Ambiente
          • 2009
          • 228

          #5
          Hmm,

          ja miałem kiedyś podobny problem - tzn pęknięty element lakierowany.

          Z tego co pamiętam to najpierw wyjąłem szkło - lusterko przesunąłem elektrycznie tak by pokazywało jak najwięcej samochodu a potem podważyłem od zewnętrznej strony i szkło zeszło.

          Następnie odkręciłem silniczek, służący do regulacji położenia lusterka (- tutaj też miałem problem bo spadła mi z tego silniczka poprzeczka i tym g... się męczyłem najwięcej, żeby zamontować ją z powrotem - w końcu udało się jakoś na wcisk).

          Po tej operacji zdaje się, że lakierowana część zeszła już bez problemu - jest ona raczej wciskana na czarny element. Musisz tylko podważyć od spodu w okolicach zawiasu odpowiedzialnego za składanie / rozkładanie lusterka i powinno zejść. U mnie co prawda pęknięcie było na części lakierowanej więc mogłem ją zdjąć lekko naginając, pęknięte miałem również kołki mocujące. Nie mniej wszystko udało się dokleić na kropelkę i bangla.

          Może uda mi się odnaleźć jakieś zdjęcia z moich uszkodzeń wtedy zerknę i coś podeślę.

          Pozdrawiam
          Jest:
          O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
          Była:
          O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
          O1 1998, 1.6 AEE + LPG

          Komentarz

          • bubuDE
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2007
            • 763
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Dzisiaj ktos podawal ten link pomocny przy grzebaniu, przy lusterku: http://skodaczesci.pl/porady/skoda/Ogolne/64 .
            PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

            Komentarz

            • jimw
              Ambiente
              • 2009
              • 228

              #7
              Zerknij też tutaj:
              Jest:
              O2 FL RS, 2009 2.0 TDI CR, 190KM, 410Nm by SoftCar
              Była:
              O1 Tour 2006, 1.6 BFQ + LPG BRC Seq24
              O1 1998, 1.6 AEE + LPG

              Komentarz

              • filipT
                Rider
                • 2010
                • 554

                #8
                obudowa w zamienniku kosztuje kilkadziesiąt zł.
                wyciągasz szkiełko, tak w poradniku wyżej, kapa lusterka jest przykręcona na 2 śruby typu torx ( nie pamiętam jaki rozmiar ), odkręcasz ja, przykładasz nieco siły żeby wyczepić kapę z zatrzasków. jak wyjmiesz szkiełko będziesz je wszystkie widział, generalnie ciągnij w górę 8)
                Mój Szkodnik

                Komentarz

                • zielony49
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 180

                  #9
                  Ja też dostalem o obudowe, popekane szklo zawislo na kabelkach, wystarczylo odpiac kabelki nałozyc wcisnac w zatrzaski nowe za 30 zł i po problemie. Na szczescie obudowa tylko pekła w linni prostej, rowek pekniecie zaklajstrowałem kredką.
                  Dipol

                  Komentarz

                  • lu122782
                    Classic
                    • 2012
                    • 4

                    #10
                    Zdjąc obudowe lusterka Octavia 1

                    Witam niech któś mi prosto napisze jak siesciaga te obudowy lusterek które sa polakierowane???chcem je polakierowac bo sa strasznie podrapane czy wystarczy odkręcić te 2 śrubki pod spodem na imbusy???czy torxy??czy jak

                    Komentarz

                    • wow
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 227

                      #11
                      zobacz tutaj
                      Załączone pliki
                      wow wr............

                      Komentarz

                      Pracuję...